maciek1

Partnerzy

podkarpacie
ustrzyki
izagorz-jpg
etyrawa-jpg
zarszyn
besko
lesko
zarszyn
brzozow
wbieszczadach.net
wsanok

Zostań

Zostań fotoreporterem ekomancza.pl Byłeś świadkiem zdarzenia? Masz zdjęcia, nakręciłeś film bądź napisałeś ciekawy artykuł i chcesz go opublikować? Bądź pierwszy i napisz do nas!
Kontakt z redakcją:

E-mail: redakcja@ekomancza.pl

Tel. 502 920 384
Tel. 782 795 602
 

Pociągi na trasie Jasło-Zagórz-Komańcza zaczną kursować już 1 sierpnia!

BIESZCZADY / Decyzją Marszałka Województwa Podkarpackiego, Władysława Ortyla na linię kolejową Jasło-Zagórz-Komańcza powraca ruch pociągów pasażerskich po prawie czterech latach przerwy. Pociągi rozpoczną swoje kursy już 1 sierpnia. Będą to połączenia turystyczne służące głównie turystom oraz mieszkańcom województwa. Rozkład będzie obowiązywał do końca września.

kalendarz4 Kopiowanie

Pociągi prawdopodobnie będą kursować w godzinach:

Odjazd ze stacji Jasło – godz. 7.00

Przyjazd do stacji Komańcza – godz. 9.34

Odjazd ze stacji Komańcza – godz. 16.20

Przyjazd do stacji Jasło – godz. 18.54

Ceny biletów przypuszczalnie będą objęte taryfą Podkarpacką, więc pasażerowie mogą liczyć na ciekawe promocje. Prowadzona jest również kampania mająca na celu połączenie zakupu biletu np. z darmową wejściówką, kuponem rabatowym, czy losem w loterii. Na chwilę obecną kampania społeczna KochamKolej.pl zbiera potencjalnych partnerów akcji, którzy są niezbędni do tworzenia pakietu rabatów, zachęt i promocji premiującego fanów turystyki kolejowej. Już kilka firm i instytucji zgłosiło chęć wzięcia w niej udziału.

Reaktywacja połączeń kolejowych na linii Zagórz-Komańcza jest swoistym eksperymentem – mówi Jerzy Zuba, radny powiatu sanockiego i pełnomocnik burmistrza Zagórza ds. kolei. – Ostatni raz pociągi kursowały tutaj cztery lata temu. Ostatni kurs odbył się 21 sierpnia 2011 roku. Od tego czasu konsekwentnie wraz z innymi społecznikami oraz pasjonatami kolei, próbuję działać na rzecz powrotu i rozwoju kolei w Bieszczadach, dlatego decyzję Marszałka Władysława Ortyla uważam za przełomową. Teraz należy zrobić wszystko, żeby w przyszłym roku pociągi ponownie zaczęły kursować. Ważne jest zaangażowanie nie tylko pojedynczych osób, ale również samorządów lokalnych.

Strategię powrotu pociągów na linię 107 opracował zespół roboczy ds. optymalizacji rozkładów jazdy i inwestycji towarzyszących poprawie oferty przewozowej, który powołano 17 lutego 2015 roku przy Urzędzie Marszałkowskim.

Tymczasem na zorganizowanej 8 lipca 2015 roku konferencji w siedzibie Sekcji Eksploatacji PKP PLK S.A. w Zagórzu dyskutowano nie tylko o linii kolejowej nr 107 łączącej Jasło, Zagórz oraz Komańczę, ale również o problemach, jakie gnębią transport kolejowy w Bieszczadach. W spotkaniu wzięli udział Marszałek Województwa Podkarpackiego, Władysław Ortyl, dyrektor Podkarpackiego Zakładu Linii Kolejowych w Rzeszowie, Mieczysław Borowiec, p.o. zastępcy dyrektora Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego Urzędu Marszałkowskiego, Zbigniew Kozak, wicestarosta sanocki, Wacław Krawczyk oraz radny powiatu sanockiego i pełnomocnik burmistrza Zagórza ds. kolei, Jerzy Zuba.

10 Kopiowanie

Na konferencji Marszałek Władysław Ortyl omówił strategiczne kierunki rozwoju transportu kolejowego na Podkarpaciu w oparciu o fundusze przekazane na kolej z Unii Europejskiej. Pierwszym krokiem w kierunku przywrócenia połączeń kolejowych w Bieszczadach jest przywrócenie kursów pociągów na linii Zagórz-Komańcza. Za tę priorytetową decyzję Marszałkowi podziękował radny powiatu sanockiego, Jerzy Zuba, który od lat angażuje się w problemy kolei, wręczając Władysławowi Ortylowi replikę Krzyża Obrońców Węzła Zagórskiego – przedwojennego polskiego odznaczenia, którego oryginał znajduje się w zagórskim kościele parafialnym. Krzyż jest symbolem patriotycznej postawy polskich kolejarzy, którzy w 1918 roku stanęli z bronią w ręku w obronie niepodległości ojczyzny.

Oddając ten symboliczny krzyż w tak godne ręce chcę prosić pana marszałka, aby podejmując decyzje dotyczące przyszłości Zagórskiego Węzła Kolejowego, zawsze pamiętał o tym, że 93 lata temu, nasi przodkowie narażając swe zdrowie i życie bronili kolei, słusznie utożsamiając ją z polską racją stanu – powiedział Jerzy Zuba.

Marszałek Władysław Ortyl podziękował za prezent i zapewnił, że będzie to dodatkową motywacją do działania na rzecz dalszego rozwoju kolei na Podkarpaciu i poprawy transportu kolejowego w Bieszczadach.

Zaledwie wczoraj (13.07.2015r.) sporą grupę pasażerów przywiózł na Stację Zagórz pociąg TLK „Karpaty” vel „Monciak” – opowiada Jerzy Zuba. – W wakacyjny czas frekwencja tego połączenia systematycznie rośnie. Mamy nadzieję, że zagórski dworzec będzie tętnił życiem, jak za starych dobrych czasów także dzięki weekendowym pociągom turystycznym relacji Jasło-Komańcza.

11745712 718850954911204 3426224804028244637 n Kopiowanie

Kolej w Bieszczadach ma dużo do nadrobienia. Miejmy nadzieję, że wakacyjne kursy Jasło-Zagórz-Komańcza to tylko pierwszy krok do powrotu połączeń kolejowych w tej części Polski.

at

Komentarze   

0 #2 Mateusz 2016-01-24 12:24
A dobra, artykuł sprzed roku, tylko " Poprawiono: 24.01.2016"....
Cytować
0 #1 Mateusz 2016-01-24 12:23
"Odjazd ze stacji Jasło – godz. 7.00" Przyjazd do stacji Jasło TLK o godzinie 7.03. Jeśli tego nie zgrają, to będzie jakieś kuriozum!

A do tego, dlaczego dopiero od 1 sierpnia, a nie od maja/czerwca, a przynajmniej 1 lipca?
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież